niedziela, 1 grudnia 2013

dieta ryżowa


Hmm.. tak sobie myślę, że napiszę coś o tych dietach dzięki którym rok temu udało mi się tyle schudnąć :)

 Do mojej pierwszej diety jaką przeszłam mogę zaliczyć spokojnie dietę ryżową. Co prawda nie wytrwałam w niej do końca z powodu przyjazdu kuzynek i tego, że miałam wtedy dość słabą wolę. Wytrzymałam jednak tydzień i schudłam 2 kg. Powiem też, że pomimo iż po niej od razu przez 2 tygodnie jadłam pełno kalorycznych i smakowitych rzeczy to waga nie wróciła mi do początkowego stanu.

Na diecie ryżowej powinno się być od 2 do 4 tygodni. Schudnąć podobno można do 10 kg. Ponieważ, dziennie można dostarczać najwyżej 1000 kalorii nie powinno stosować się jej dłużej niż miesiąc. 

Dietę należy wzbogacać składnikami takimi jak np. jabłka, banany, jogurty, jakieś warzywa czy pieczywo chrupkie oraz ewentualnie białym mięsem. 

Nie powinno używać się w czasie diety soli i tłuszczu.

Codziennie oprócz 5 niewielkich posiłków, powinno się pić minimum 2 litry napojów takich jak woda niegazowana czy ziołowe herbatki.



* Przykłady posiłków :




Śniadanie :
 Gotowany ryż z jogurtem bez dodatku cukrów 
-   2 kromki chleba ryżowego z pomidorem, ogórkiem lub rzodkiewką
-   sałatka z ryżu z dodatkiem bananów, ananasa i np. jabłek
-   Ryż z bananem.
-   3 wafle ryżowe cienko posmarowane miodem lub białym serkiem

-  2 jajka na twardo i kromka chleba ryżowego

2 Śniadanie :
-  2-3 owoce, np. pomarańcza, mandarynka, jabłko
- 2 wafle ryżowe posmarowane twarogiem.
- 100g jogurtu z owocem.
- Kromka chleba ryżowego z żółtym serem
- Pół szklanki ryżu dmuchanego zalanego szklanką mleka, łyżka konfitur z żurawiny.
- Koktajl bananowy.






Obiad :
-  Gotowany ryż z kawałkiem piersi z kurczaka
-  Ryż z groszkiem
- 1,5 szklanki warzyw gotowanych z dodatkiem ryżu na sypko.
- Sałatka wegetariańska z brązowym ryżem i ananasem.
- Gotowany ryż z grillowaną piersią kurczaka
- Ryż po chińsku.
- Kotleciki ryżowe z zieloną sałatą i pomidorem.



Podwieczorek :
- Sałatka z groszku, kukurydzy i fasoli
- 2 wafle ryżowe z konfiturą żurawinową
- Mus ryżowo-dyniowy.
- 5 ciasteczek ryżowych
- Koktajl marchwiowo-pomarańczowy.
- 2 ryżowe racuszki
- szyszka ryżowa



Kolacja :
- Ryż zapiekany z jabłkami i odrobiną cynamonu.
- Ryż z jogurtem naturalnym 
- Sałatka z kurczakiem i ryżem
- 4 wafle ryżowe posmarowane cienko serkiem wiejskim ze szczypiorkiem i rzeżuchą
- 3 ryżowe z pastą z ryby wędzonej.
- Risotto z pieczarkami, cebulą i czosnkiem.





Oczywiście przy wyborze posiłków należy pamiętać o liczeniu kalorii, aby nie przekroczyć dziennej dawki.

1 komentarz:

  1. Wydaje się fajna jak na początek :) Samej diety nie dam rady przestrzegać ale dałaś mi fajne pomysły na 2 śniadanie do szkoły :D

    OdpowiedzUsuń